שף שמגיע הביתה

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

כל עוד מחפשים אחר שף שמגיע הביתה, למשרד או אפילו לאירוע בחיק הטבע, חשוב לוודא שבוחרים בשף ה-כי נכון עבור ה-אוכל הכי טעים! לפני שמזמינים בעל מקצוע זה או אחר, מומלץ לעבור על המדריך הבא למציאת שפים פרטיים והתאמתם לסוג האירוע.

בשלב הראשון למציאת שף שמגיע הביתה, חשוב להבין כי שפים שמגיעים הביתה תמיד יהיו שונים אחד מהשני ביכולותיהם וביכולת המופע שלהם. חלק מהשפים מעלים מופע לכל דבר הכולל שימוש בפירוטכניקה של מטבח, אחרים טובים במטעמי סושי יפניים וחלק מהשפים מתמחים במטבח ישראלי מודרני. במדריך הבא, ניתן למצוא הרחבה של הנקודות הבאות:

  • מהי ארוחת שף פרטית ומה תכלול
  • איך עובד הקונספט של ארוחת שף שמגיע הביתה
  • לאיזה אוכל אפשר לצפות מארוחת שף פרטית
  • מי הם השפים הפרטיים הטובים ביותר ברחבי הארץ
  • כמה עולה ארוחת שף פרטית

מהי ארוחת שף פרטית ומה תכלול?

שירות של שף שמגיע הביתה בד"כ ניתן באירועים מיוחדים, אבל בפועל, חלק נכבד מהאנשים מזמינים את השף גם סתם ככה באמצע השבוע כדי לרענן את האווירה הקולינרית בבית. בתוך כך, ארוחת שף פרטית בדרך כלל תכלול בחירה בין כמה מנות ראשונות, עיקריות וכמובן קינוחים איכותיים.

ארוחת שף פרטית יכולה לכלול מנות בשריות, דגים, מנות ללא גלוטן, ארוחות מיוחדות לאנשים אלרגניים, מנות טבעוניות ומזון צמחוני ועוד. בין אם מעוניינים להזמין את השף לאירוע מסוג כזה או אחר, ברוב המקרים יהיה אפשרי לבצע התאמות של סוגי תפריטים שונים כדי להנות ממטעמים מיוחדים.

כיצד עובד קונספט ארוחת שף שמגיע הביתה?

הקונספט עובד בצורה הבאה: יוצרים קשר עם שף המתמחה בסוג המטבח המועדף על הסועדים ולאחר מכן, בוחנים את סוגי התפריטים שהשף מציע. בשלב הבא, אפשר לקבל הצעת מחיר ולהמשיך לבדוק הצעות מחירים של שפים אחרים. כאשר מוחלט על שף זה או האחר, נקבע הלוקיישן לקיום הערב.

השף מגיע עם ציוד, מלצרים, כלי מטבח וכל מה שהוא או היא צריכים על מנת להתחיל להעלות לאוויר ניחוחות בלתי נשכחים וארומה שמגיעה לשכנים. הכנת האוכל נמשכת כשעה ומעלה, כאשר בזמן הזה ניתן לצפות בעבודתו של השף מקרוב וגם אפילו לקבל כמה טיפים לבישול טוב יותר בעתיד.

לאיזה אוכל אפשר לצפות מארוחת שף פרטית?

כל שף שמגיע הביתה מספק שירות שונה ומכין תפריטים שונים, אך רוב השפים יציעו את האפשרויות הבאות:

בחירה בין מנות ראשונות בחירה בין עיקריות בשריות בחירה בין עיקריות דגים  בחירה בין עיקריות צמחוני\טבעוני בחירה בין קינוחים
לרוב ניתן לבחור בין קרפצ'יו חציל וירקות אחרים, סלטים מסוגים שונים, סביצ'ה, טרטר וירקות עשויים בדרכים שונות. רוב השפים יאפשרו לבחור בין רביולי אסדו או קדרות בשרים מסוגים שונים. כמו כן, כתף טלה, פילה בקר, עוף צלוי ועוד. עיקריות דגים יכולות לכלול שימוש בחומרי גלם מקומיים, כמו למשל דגים מהארץ, אך אפשרי גם להשתמש בחומרי גלם מיובאים כל עוד הם טריים. החל מסוגי קיש, פשטידות, קדרות ושימוש בחומרי גלם המדמים בשר, המנות הצמחוניות והטבעוניות הן מגוונות מאוד בימינו. הקינוחים נעים בין המוכרים יותר כדוגמת סופלה וסוגי פאי, דרך קינוחי גלידות ועד קינוחים יצירתיים וייחודיים מאוד.

יש לציין, המנות לעיל מובאות בתור המלצה בלבד, שכן כל שף שמגיע הביתה משדרג את התפריט שלו בדרך שלו.

מי הם השפים הפרטיים הטובים ביותר ברחבי הארץ?

השפים הפרטיים הכי טובים ברחבי הארץ הם אלו שיש להם מספיק ניסיון, ידע ומומחיות כדי להתאים את עצמם לכל סוג אירוע ואירוע. בין אם חוגגים ימי הולדת, ימי נישואין, הצעת נישואין או בכלל יום גיבוש לעובדים, השף הפרטי אמור לדעת להתאים את חוויית האירוח לסוג האירוע. כדי לברר מיהם השפים הכי מומלצים לפי אזור מגורים נתון, אפשר להשתמש בגוגל.

ניתן לאתר שפים שמגיעים הביתה באמצעות הרשתות החברתיות, מה שרוב האנשים בוחרים לעשות. אבל יחד עם זאת, חשוב לוודא כי אותו שף שמזמינים ניחן בביקורות חיוביות גם בגוגל. למי שלא מכיר, "גוגל ביזנס" מאפשר לקרוא ביקורות על בעלי עסקים שונים, כולל שפים פרטיים שמגיעים הביתה.

כמה עולה ארוחת שף פרטית?

המחיר של ארוחת שף פרטית יכול לנוע בין 250 ש"ח למעל 550 ש"ח לאדם, תלוי במרכיבים המשמשים ובסוג הארוחה המוגשת, בניסיון והמוניטין של השף, בהתאם לסוג הצוות שמתלווה אליו וכו'. כאשר משווים את העלויות של שף שמגיע הביתה מול העלויות של מסעדה, המחירים יוצאים די דומים.

יחד עם העובדה שהמחירים של שף פרטי דומים למחירי מסעדה, חשוב לזכור שכל הנושא של מציאת חניה מתבטל, כמו גם הצורך לשבת ולהכין ארוחת ערב, לשטוף כלים וכן הלאה. שף פרטי מייתר את כל הפעולות האלו, מה שמשאיר את הסועדים להתמקד בדבר אחד בלבד – באוכל! אז, שיהיה בתיאבון.

חוגגים אירוע משמח ומרגש במיוחד? מחפשים רעיון מקורי להפתיע את בן או בת הזוג? הזמנת  שף פרטי הביתה הפכה לאחד הטרנדים הנחשקים והפופולארים לא רק בישראל, אלא בעולם כולו. יש כמה סיבות עיקריות שיותר ויותר אנשים בוחרים להזמין שף פרטי לביתם, כזה שיבשל עבורם אוכל מעולה ללא פשרות, על בסיס חומרי גלם איכותיים כדי שכל ביס יהיה פשוט ממכר.

  1. תכניות ריאליטי בתחום האוכל – תכניות כמו מאסטר שף, משחקי השף, המסעדה הבאה בכיכובם של שפים ואושיות מוכרות בתחום הקולינריה הובילו לכך שאנשים רבים רוצים להכניס אליהם הביתה טבח מקצועי ולהנות מחוויה קולינרית ייחודיות ויוצאת דופן.
  2. מנות שאין בשום מקום – בשונה ממסעדה אליה אנחנו הולכים ונהנים מתפריט מסוים שלעתים משתנה, אך בבסיסו נשאר אותו הדבר, שאנחנו מזמינים שף פרטי הביתה, אנחנו מקבלים שפע ומגוון של מנות שסביר להניח שאין בשום מקום אחר. משהו ייחודי ויוצא דופן.
  3. להיות חלק בלתי נפרד מהבישול – סיבה נוספת שאנשים מזמינים שף פרטי הביתה, קשורה למבנה של הבית המודרני. אם בעבר המטבח היה חלק נפרד משאר הבית, היום הסלון והמטבח מחוברים יחד וזה בעצם גורם לכך שאנשים רוצים להיות חלק בלתי נפרד מחווית הבישול. אם בוחרים להזמין שף אפשר להנות מצפייה בתהליכי בישול מורכבים, משהו שאנחנו לא לוקחים בו חלק כל יום.
  4. אירוע בלתי נשכח – בין אם אתם מתכננים הצעת נישואין חגיגית ומרגשת, בין אם אתם חוגגים יום הולדת 70 לסבא או מפיקים חינה של לפני החתונה, ארוחת שף היא אירוע ייחודי, יוצא דופן ובלתי נשכח. למעשה, הפקה כזו מאפשרת לכם גם לחסוך המון זמן והתעסקות, להימנע מלעמוד שעות במטבח, ללכת לסופר לעשות קניות, לחשוב על תפריט מתאים ועוד.

שף פרטי הביתה כמה זה עולה?

המחיר של שף פרטי הביתה משתנה ותלוי במגוון רחב של קריטריונים כמו איזה שף אתם מזמינים, איזה שום ומוניטין יש לו בתחום הקולינרי, מתי אתם בוחרים להזמין אותה (קיץ או חורף, בוקר צהריים או ערב, יום חול, סופ“ש או חג), מה התפריט שאתם בוחרים ביחד וכמה מוזמנים משתתפים. גם צורת ההגשה משפיעה כמובן על המחיר. להלן מחירון שף פרטי הביתה שיכול לסייע לכם להבין פחות או יותר את העלויות.

סוג התפריט סגנון הגשה שף מחיר ממוצע לסועד
בשרי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן בתחילת הדרך 180-250  ש“ח
בשרי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן פופולארי 220-280 ש“ח
בשרי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן אושייה מוכרת 330-500 ש“ח
חלבי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן בתחילת הדרך 100-150 ש“ח
חלבי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן פופולארי 140-180 ש“ח
חלבי בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן אושייה מוכרת 220-380 ש“ח
צמחוני/טבעוני בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן בתחילת הדרך 150-200 ש“ח
צמחוני/טבעוני בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן פופולארי 180-250 ש“ח
צמחוני/טבעוני בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן אושייה מוכרת 220-350 ש“ח
דגים בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן בתחילת הדרך 180-250  ש“ח
דגים בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן פופולארי 250-400 ש“ח
דגים בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן אושייה מוכרת 280-600 ש“ח
קונספט בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן בתחילת הדרך 180-280 ש“ח
קונספט בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן פופולארי 190-320 ש“ח
קונספט בופה/OPEN KITCHEN /הגשה לשולחן אושייה מוכרת 280-500 ש“ח

איך בוחרים שף פרטי הביתה?

ובכן, יש כמה דרכים לבחור שף פרטי הביתה. הדרך הראשונה היא על ידי המלצות. כלומר, אם אתם מכירים מישהו שהפיק לאחרונה אירוע בסגנון הזה, או שיש לכם חבר קרוב שהציע לבת הזוג שלו נישואין באותו אופן, כדאי לברר לגבי המלצות ולראות האם השף הזה באמת מתאים לכם ולצרכים של האירוע. במידה ואתם לא מכירים מישהו שהפיק אירוע באופן הזה, ניתן כמובן לפנות לרשת האינטרנט. תוכלו למשל להתחיל לעקוב אחרי כמה שפים שמעלים את הארוחות והאירועים שהם מפיקים באינסטגרם ו/או ברשת החברתית אינסטגרם. נסו לראות אם אתם מתחברים לקונספט של אותו שף, לתמונות, לסרטונים וכך למעשה תוכלו אפילו להשוות בין 2-3 שפים, במידה והזמן מאפשר לכם את זה. כמובן, שכדי לבחור את השף המתאים אתם צריכים להסתכל על זמינות מול אילוצים. כלומר, אם יש לכם יום ושעה ספציפית שאתם רוצים להזמין את השף, אתם צריכים לראות שזה אכן מתאים לו. דרך נוספת לבחור שף פרטי הביתה היא על ידי חיפוש קצר באינטרנט. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לכמה אתרים ולחפש למה בדיוק אתם מתחברים. כמובן שתוך כדי הבחירה אתם צריכים להגדיר לעצמכם תקציב ולהבין איזה סגנון של אוכל אתם רוצים שיהיה באירוע שלכם ואיך אתם רוצים שהוא יוגש. כדאי גם לשים לב איך בדיוק תהליך הבישול עובד, איזה מוצרים השף צריך כדי להפיק את האירוע כמו תנור, מקרר לאחסון וכדומה.

איך זה עובד?

  1. בוחרים שף
  2. מגדירים תקציב לפי כמות מוזמנים
  3. בוחרים תפריט
  4. בוחרים תאריך ושעה

לסיכום, הזמנת שף הביתה היא הזדמנות נפלאה לחגוג אירוע משמח באופן ייחודי, שונה ויוצא דופן. בין אם אתם מפיקים את הארוחה עבור כמה אורחים בלבד ובין אם מדובר באירוע רב משתתפים, מדובר בחוויה קולינרית שתשאיר רושם וטעם של עוד עבורכם ועבור האורחים שלכם. כעת, כל שנותר לכם הוא לבחור את השף ולהתחיל לתכנן את הארוחה ביחד.

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?