שף מארח מחירים – כמה זה באמת עולה?

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

שף מארח מחיריםאירוח צריך לדעת לנהל נכון מבחינה תקציבית. אם תתנהלו נכון תצליחו להרשים את האורחים שלכם עם ארוחה טעימה ועשירה מבלי להיקלע להוצאה כספית גבוהה ומבלי לעבוד קשה. הסוד לאירוח מוצלח הוא היכולת להיעזר באנשי מקצוע. כאשר בוחנים את העלויות של ההכנות לארוחה יחד עם שעות העבודה שאתם נאלצים להפסיד לטובת קניות, הכנות ובישול, מגלים שהזמנת שף היא לא עסק יקר בכלל. לכל שף מארח מחירים משלו כאשר העלות של חומרי הגלם ומספר המשתתפים בארוחה הם הפרמטרים שמשפיעים הכי הרבה על המחיר. 

מה כלול במחיר של ארוחת שף?

הזמנת שף אליכם הביתה או אל כל מקום אחר מבטיחה לכם ארוחת שף טעימה. השף מגיע אליכם עם כל הציוד הדרוש להכנת הארוחה, הוא מביא עמו מצרכים, כלים לבישול, כלי הגשה ובהתאם לסוג האירוע גם אנשי צוות נוספים. בתום הארוחה השף אוכף את כל הכלים ואתם מתפנים להתרווח בסלון שבעים ומרוצים. חבילת שף מארח מחירים זולים תכלול לרוב ארוחה פשוטה עם 3 מנות שלא כוללת חומרי גלם יקרים. המחיר יעלה כאשר תבחרו בארוחת טעימות עם 10 מנות גורמה קטנות או בארוחה שכוללת נתחי בשר מובחרים או חומרי גלם יקרים כמו פירות ים או פטריות כמהין. 

שף מארח מחירים הצעת מחיר

על מנת להבהיר את נושא העלויות ולהמחיש את המספרים נציג מפרט של ארוחת שף לדוגמה, זוהי ארוחת שף ל-8 איש כאשר כל המחיר הסופי בעבור כל סועד הוא כ-250 שקלים. אם תזמינו את אותן המנות במסעדה תשלמו אפילו יותר. ארוחת שף אצלכם בבית היא חוויה קסומה ומיוחדת. השף מהווה אטרקציה וברגע אחד אתם מקבלים מעמד של מארחים עמידים ונדיבים שמשקיעים באורחים שלהם. אף אחד לא צריך לדעת שהזמנת שף פרטי דווקא מוזילה את העלויות והופכת את האירוח לפשוט ומהנה יותר. בפעם הראשונה אתם מוציאים פחות כסף, לא עובדים קשה ובאמת נהנים מחוויית האירוח. 

מה כוללת הצעת מחיר שף פרטי?

  1. בניית תפריט מותאם לאירוע
  2. כלי הגשה אישיים
  3. הגשה עם מלצרים או ללא מלצרים (שירות של מלצר כרוך בתשלום נוסף)
  4. 4 מנות לכל סועד 
  5. מנת קינוח

ארוחת שף כזו (בשרית או חלבית) תעלה 200-300 שקלים בעבור כל סועד בקבוצה של 6 סועדים ומעלה. אם תרצו להגדיל את מספר המנות לכל סועד  או להוסיף שירות הגשה אישית עם מלצר, המחיר יהיה גבוה יותר. 

איך מתמחרים את הארוחה?

כאמור, יש לכל שף מארח מחירים משלו ושיטת תמחור שונה. בכדי להבין טוב יותר את העלויות כדאי לשאול את השף כיצד בדיוק הוא מתמחר את הארוחה ומה משפיע על המחיר. הפרמטרים שעשויים להשפיע על המחיר הם : מספר סועדים, מספר מנות, מרחק נסיעה, השם של השף, ציוד דרוש (כלים, עיצוב שולחן, כלי בישול(, עלות נסיעה ושינוע. 

מספר הסועדים ומספר המנות

העלויות של השף מושפעות באופן ישיר ממספר הסועדים. מחירון שף מארח מחירים יכלול לרוב מחיר מינימום בעבור ארוחה זוגית כאשר המחיר בעבור כל סועד יורד ככל שהקבוצה יותר גדולה. אתם קובעים כמה מנות יוגשו לכל סועד ומה יכלול התפריט. השף יציג בפניכם רשימת מנות מתוכה תבחרו את המנות בעבור הארוחה שלכם. ככל שהתפריט יכלול יותר מנות כך המחיר בעבור כל סועד יעלה.

השם של השף כמותג

אם תרצו להזמין שף מפורסם שמופיע בתכניות טלוויזיה ומפרסם ספרים תתבקשו לשלם סכומים גבוהים. שפים מקצועיים שאינם מפורסמים גובים מחירים נמוכים יותר בעבור ארוחות טעימות ועשירות לא פחות. חלק מהשפים הלא מוכרים הם שפים של מסעדות יוקרה מצליחות או שפים של בתי מלון וגני אירועים מהטובים בארץ.  

עלויות של נסעה ושינוע

אם האירוע שלכם מתקיים במיקום מרוחק בצפון הארץ או בדרום הארץ ובחרתם להזמין שף מאזור המרכז, קחו בחשבון שהשף עשוי להוסיף למחיר את עלות הנסיעה. קיימים שפים שכוללים מראש במחיר את עלויות הנסיעה ולא מבקשים תוספת. על כן, חשוב לשאול את השף איך הוא מתמחר את הארוחה ולהחליט בהתאם. 

תוספת של כלי הגשה ובישול

ארוחת שף פרטי כוללת גם כלי הגשה ובישול. השף מביא עמו את הכלים בהם הוא מגיש את המנות : צלחות, קערות, כוסות יין, סכו"ם וכן הלאה. שפים בחלקם גובים תשלום נוסף בעבור כלים בעוד אחרים כוללים מראש את השימוש בכלים במחיר. כדאי לברר מול השף שלכם האם השימוש בכלים כלול במחיר הוא שיש תוספת תשלום על כלים בעבור כל סועד (יכול להגיע ל-30 שקלים לאדם). אם תעדיפו לחסוך והשף מאפשר זאת, וותרו על שימוש בכלים של השף לטובת הגשה בכלים שלכם. חשוב לציין שכאשר הארוחה מוגשת בכלים שלכם הצוות של השף אינו אחראי על שטיפת הכלים בתום הארוחה. 

הגשה עם מלצרים או ללא מלצרים

הצעת שף מארח מחירים לאירועי יוקרה תכלול גם הגשה עם צוות מלצרים. נוכחות של מלצרים בארוחה יוצרת ברגע אווירה של מסעדת יוקרה והופכת את האירוע ליוקרתי ומושקע. גם כאן חלק מהשפים כוללים הגשה על ידי מלצר במחיר בעוד אחרים דורשים תוספת תשלום. בעבור כל מלצר תתבקשו לשלם 300-400 שקלים. 

שף פרטי מבשל לפי בקשות מיוחדות שף פרטי מבשל לפי בקשות מיוחדות 

יחד עם השף אתם מתכננים את הארוחה כולה וקובעים את הפרטים הקטנים והגדולים. אם יש לכם בקשות מיוחדות או סועדים עם אלרגיות למזון – זה הזמן לציין זאת בפני השף. בקשות למנות צמחוניות או טבעוניות חשוב להדגיש מראש גם כן. לא בטוחים אלו מנות כדאי לבחור או איך לייצור שילוב טעמים נכון בתפריט? לרשותכם שף פרטי מנוסה, התייעצו עמו ותלמדו דבר או שניים על שילובי טעמים. לפי בקשה שלכם נקבע את סוג הכשרות של הארוחה. אפשר כמובן לבנות תפריט ללא גלוטן, תפריט דל שומן, תפריט ללא סוכר וכדומה. 

מי אחראי לעצב ולסדר את השולחן?

את כל הקניות והסידורים לקראת האירוח השף מבצע בעצמו. השף קונה את המצרכים, מבצע הכנות ומגיע אליכם עם כל הציוד הדרוש. אתם נדרשים להכין פינת אוכל עם מספיק מקומות לכל הסועדים. אין לכם בבית פינת אוכל מתאימה? חשוב לציין זאת מראש בכדי לאפשר לשף להציע פתרונות. ניתן לארח ארוחות שף גם בצימרים, מתחמי נופש ובבית של השף. בדיוק בזמן לביצוע ההכנות הדרושות לארוחה השף מגיע למקום יחד עם כל הציוד הדרוש. השף מעצב את השולחן עם מפות, כלי הגשה וכוסות יין. בסוף הארוחה השף דואג לפנות את הכלים ויוצא לדרכו בעוד אתם לא נדרשים לשטוף כלים. 

מה חשוב לשאול את השף לפני שמזמינים?

בין אם קבלתם הצעת שף מארח מחירים ובין אם לא, חשוב לוודא מה בדיוק כולל המחיר. הקפידו לוודא שמספר הסועדים בהצעת המחיר אכן תואם את מספר המשתתפים בארוחה. כמו כן, תבדקו שהמנות רשומות בתפריט כפי שסוכם. יש לכם זכות מלאה לבקש מהשף להציג בפניכם המלצות ורזומה מקצועי. תבחרו נכון בשף מקצועי ומנוסה שמתמחה בסגנון האוכל שאתם אוהבים. ארוחות שף הן חוויה קולינרית בלתי נשכחת, אל תפספסו! במחיר של ארוחה במסעדה אתם טועמים את החיים הטובים עם שף פרטי משלכם. 

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?