מחבת – איך קונים מחבת וכיצד מתאימים אותו לאופי השימוש שלנו

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

אחד הפריטים החשובים ביותר בכל מטבח, בין אם מדובר במטבח ביתי, מוסדי או עסקי, בין אם מדובר על מטבח פשוט של דירת רווקים או מטבח מאובזר ויוקרתי של משפחה עם ילדים, הוא מחבת.

כידוע, מחבת משמש אותנו לצורך בישול והכנה של מאכלים שונים, החל מחביתות, פנקייקס, קישים, פשטידות, בשרים, רטבים ועוד. סביר להניח שלצד סירים מסוגים וגדלים מסוימים, הרי שהמחבת הוא הכלי הנפוץ ביותר לשימוש בכל מטבח. זה נובע הן מהמבנה שלו והן מאופי השימוש שאנחנו יכולים לעשות בו עבור ארוחות שונות.

לשמחתנו, היום אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד חנויות ואתרים בעזרתם ניתן לרכוש מחבתות מסוגים שונים, ברמות שונות, וכן אנחנו יכולים לבצע התאמה נהדרת בין המחבת לבין סוג ואופי השימוש שלנו. חשוב מאוד לעשות את ההתאמות הנדרשות, בשביל שנדע איזה סוג מחבת אנחנו צריכים לקנות וכמה מחבתות עלינו להחזיק במטבח.

בדומה לסירים, גם במקרה של רכישת מחבת אסור להסתפק באחד. יש לרכוש כמה וכמה מחבתות, זאת על מנת שנוכל לעשות בכל אחד מהם שימוש כפי שאנחנו אמורים ורוצים, וכן בשביל שנוכל, במידת הצורך, להשתמש בכמה מחבתות במקביל, אם אנחנו מכינים ארוחה גדולה או מעוניינים להכין מאכל מסוים ועלינו להשתמש ביותר ממחבת אחת.

איך רוכשים מחבת בצורה נכונה?

רכישת מחבת בצורה נכונה, יכולה לבוא לידי ביטוי במספר פרמטרים.

ראשית, עלינו להתייחס לגודל של המחבת. אפשר למצוא מחבתות בסדרי גודל שונים, החל ממחבת קטנה שיכולה להתאים להכנת ביצים מסוגים שונים (חביתות, עין, מקושקשת), פנקייקים ודברים קטנים אחרים. כלה במחבת גדולה שיכולה להתאים לצורך הכנת פשטידות, בשרים, רטבים ועוד.

שנית, אנחנו צריכים להתייחס לסוג החומר ממנו עשוי המחבת. האידיאל הוא מחבת טפלון ששום דבר לא יכול להידבק אליה. אז יהיה לנו הרבה יותר קל להשתמש בה והרבה יותר פשוט ונוח לנקות אותו לאחר השימוש. לא תמיד זה אפשרי ולכן אפשר לחפש גם מחבתות עשויות נירוסטה או חומרים איכותיים אחרים.

שלישית, אנחנו צריכים לבדוק את חווית השימוש במחבת. זה בא לידי ביטוי במשקל שלה, ידית אחיזה, היכולת לנקות אותה בקלות ודברים אחרים שיכולים להשפיע עלינו בעת השימוש בה.

איך מתאימים מחבת לסוג הבישול?

כאמור, אנחנו יכולים להכין מאכלים רבים באמצעות מחבתות שונות. החוכמה היא לדעת להתאים את אופי השימוש במחבת לסוג האוכל אותו אנחנו רוצים להכין.

ישנם מקרים שזה מאוד פשוט, כמו למשל מחבת מחוספסת המתאימה בדרך כלל לבישול בשר ודגים. כמו כן, ישנן מחבתות המיועדות ספציפית להכנת חביתות ומאכלי ביצים אחרים. אפשר למצוא גם מחבתות המיועדות ספציפית לפנקייקים. במקרים אחרים צריך לבחון מה בדיוק ניתן לעשות במחבת, לאיזה אופי וסוג של בישול היא יכולה להתאים בשביל שנפיק ממנה תועלת אופטימאלית.

 

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?