מה טבעונים אוכלים?

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

לא מעט אנשים עוברים לטבעונות, בין אם מתוך מניעים בריאותיים ובין אם מטעמים הומאניים. הטבעונות מנקה את הגוף ומסייעת לאזן אותו, רבים בוחרים בה גם עבור ירידה במשקל וניקיון הגוף, אך מה טבעונים אוכלים? אילו מאכלים מותר לאכול בתור טבעונים ואילו מתכונים מנצחים יש עבור טבעונים? כדאי להמשיך לקרוא. 

אלו מזונות מותר לטבעונים לאכול? 

מי שבוחר בדרך של טבעונות למעשה נמנע מכל מאכל שמגיע מן החי. טבעונים לא אוכלים בשר או עופות, לא דגים וגם לא מוצרים שמגיעים מהם, לדוגמה מוצרי חלב וגבינות. כדאי לדעת גם שישנם מוצרים רבים שבהם יש מרכיבי בשר שונים ולא כולם יודעים על כך, ומי שמקפיד במיוחד על נושא הטבעונות יוודא שבכל רכיב ורכיב מהמאכלים שהוא אוכל לא קיימים רכיבים מן החי. 

זו לא שאלה של מותר או אסור, טבעונות כדרך חיים היא בחירה, לכן מי שבוחר להימנע ממוצרים אלה ימצא לעצמו את התחליפים שיסייעו לו גם להיות שבע, גם לאכול אוכל בריא ומזין וגם להיעזר בתחליפים שונים לחלבונים שמגיעים בדרך כלל מן החי. 

מה לאכול אם בחרתי בדרך של טבעונות? 

ההחלטה על אורח חיים טבעוני לא אומרת שבכלל לא ניתן לצרוך חלב, אלא שהצריכה שלו תהיה מהצמח, למשל כמו במקרה של חלב הקוקוס או חלב השקדים. סוגי חלב אלה מהווים מקור נהדר לוויטמין C, מגנזיום, סידן וברזל. כדאי לצרוך דגנים מלאים והקינואה היא אולי הדגן המומלץ ביותר, במיוחד אם היא מונבטת. מדובר על מקור סידן וחלבון עשיר במיוחד, כמו גם סיבים, אשלגן, ברזל וחומצה פולית. 

גם סויה נחשבת למאכל אהוב על טבעונים, משום שהיא מהווה מקור נהדר לחלבון מן הצומח, אבץ, ויטמין K וסידן. אצות, קטניות, אגוזים ושמרים תזונתיים מומלצים גם כן לטבעוניים שכן גם הם מהווים מקורות נהדרים שמשרים תחושת שובע תוך מתן ויטמינים ומינרלים שנחוצים לגופנו. 

רעיונות למתכונים טבעוניים טעימים

רוצה לשמוע על מתכונים טבעוניים נהדרים? יש לנו רעיון לשני מאכלים טבעוניים שיהפכו את הארוחה לעשירה, טעימה במיוחד ובריאה. 

פטריות מלך היער צלויות ברוטב אסיאתי ושום שחור

אם מתחשק לכם ארוחה קלילה ואינטימית קבלו את המתכון הכי שווה שיש: לוקחים ארבע עד שש פטריות היער, שתי כפות שמן ושני שיני שום, מכינים רוטב מצ'ילי מתוק, סויה, מירין, סוכר, לימון וצ'ילי מתוק וצולים במחבת אחרי טבילה ברוטב. הארוחה המפנקת הזו יכולה לעמוד בפני עצמה עבור טבעונים וניתן להוסיף לה תוספות שונות, כל אחד על פי הטעם האישי שלו, אבל אין ספק שמדובר באחת המנות הטעימות, המשביעות והאהובות ביותר על טבעונים רוצים להרגיש שאכלו ארוחה טובה. המנה הזו גם מלמדת שטבעונים לא צריכים להתפשר על טעם טוב. 

תבשיל קדרה טבעוני עם חיטה, פטריות מלך היער, ערמונים וירקות שורש

מתחשק לכם לאכול תבשיל קדרה חמים וטעים ובעיקר משביע? תבשיל הקדרה עם החיטה, עם ירקות השורש, הערמונים ופטריות מלך היער הוא אחד התבשילים הכי מומלצים לטבעונים. הוא כולל את כל מה שטבעוני צריך כדי להרגיש שבע, מרוצה ובעיקר בריא. במנה ערמונים קצוצים, פטריות טעימות, תפוחי אדמה חצויים רבעים וחיטה, כולם יחד מגירים את מיציהם האחד על השני ויוצרים את התבשיל המושלם. 

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?