בישול בשקיות ואקום – הכירו את הסו ויד

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

אם אתם אוהבים את המטבח ואוהבים להתנסות בשיטות בישול שונות, כדאי שתכירו את שיטת בישול סו ויד. מדובר על אחת מהשיטות הקלות והמדויקות ביותר עבור הכנת מאכלים מסוגים שונים. כמובן שחשוב ביותר להתנסות בשיטה המדוברת בצורה מדויקת ועל כן, יש להכיר את משמעות השיטה, מה היא דורשת ועוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי אודות השיטה המדוברת וכיצד מיישמים אותה במטבח בצורה הטובה ביותר.

 

סו ויד- במה מדובר?

פירוש המילים סו ויד הוא: תחת ואקום בשפה הצרפתית. מדובר על שיטה שבמסגרתה מבשלים את המזון בשקיות אטומות בתוך מיכל מים חמים בטמפרטורה ובזמן אשר קובעים בהתאם לסוג המזון ובהתאם לפרמטרים שונים העומדים על הפרק. מדובר על שיטת בישול המאפשרת להפיק את המנות העסיסיות והטעימות ביותר.

על אף שישנם לא מעט אנשים שבטוחים כי בישול בשיטה המדוברת לא מדהים שכן, לא פעם המזון אשר הוא יפיק יהיה אפרורי במראהו ולא מאוד מזמין כאשר הוא יוצא מהאמבטיה של המים שבה הוא התבשל, הרי שצריבה מהירה של בשר, דגים או עוף אשר התבשלו בשיטה המדוברת בכדי לתת להם פיניש, תעניק לכם תוצאת טעם מושלמת ולאחר שתטעמו את התוצר הסופי לא תבינו איך לא בחרתם בשיטה הזאת מעולם לצורך הכנת האוכל שלכם.

 

מקור שיטת הבישול

מי שנחשב לאבי השיטה המדוברת הוא ד"ר ברונו גוסלט הצרפתי אשר מגדיר את עצמו כמדען אוכל ולא כשף. הוא ביצע ניסויים שונים, כאשר אחד מהם הוביל אותו לשיטה המדוברת. במהלך ניסוי שהוא ביצע בשנת 1971 הוא גילה שאם שמים נתח בשר בפאוץ אטום ומבשלים אותו במים לפרק זמן של כמה שעות בחום נמוך מאשר חום של מחבת או גריל, הוא יתכווץ פחות וכן ישמור על העסיסיות שלו ועל הטעם שלו. מעבר לכך, רמת העשייה שלו תהיה מדויקת. שיטת בישול באמצעות שקיות ואקום מאז ועד והיום הפכה לנפוצה ופופולארית מאוד ולא מעט שפים משתמשים בה.

 

היתרונות של שיטת הסו ויד

לשיטת סו ויד יש מגוון יתרונות לרבות: על אף שיש צורך לרכוש כמה אביזרים בכדי להשתמש בשיה המדוברת הרי שכאשר מכניסים את המזון לאמבטיית המים החמים, אין צורך שתעשו שום דבר שקשור להכנת המזון והוא יהיה מוכן מעצמו לאחר פרק זמן כלשהו. כלומר, אתם לא צריכים להשגיח, לערבב, לתבל, להוסיף, אלא פשוט מכניסים את המזון לשקית ואקום אטומה ולתוך אמבטיית המים ולהמשיך בשגרת יומכם.

יתרון נוסף של השיטה הוא שהשיטה מאפשרת דיוק גם ללא השגחה. כלומר, לא פעם בשיטת הכנה על גריל, דקה אחת של חוסר תשומת לב יכולה לגרום לבשר איכותי שרכשתם במיטב כספיכם להיות עשוי בצורה לא אכילה. הבחירה בסו ויד תאפשר לכם להנות מהבשר שאתם קונים בדיוק במידת העשייה המתאימה, בלי להרוס אותו עם מידת עשייה לא נכונה.

עוד יתרון הוא ניצול חכם יותר של האוכל. ניתן להכין בצורה קלה את האוכל ולייעל את ההתנהלות סביבו. ניתן לבשל בשיטה המדוברת בשר או ירקות ותוך כדי שהם מתבשלים בשיטת הבישול המדוברת אתם יכולים לעשות מגוון פעולות אחרות הנדרשות עבור הארוחה או כל פעולה אחרת שיש לבצע במטבח.

אין ספק כי מדובר על שיטת הכנת אוכל בעלת מגוון יתרונות שונים ועל כן, אם אתם רוצים להתנסות בה, למדו כיצד מבצעים אותה בצורה מדויקת שלב אחר שלב, באיזה סוגי מזונות ניתן להשתמש בה ועוד ותתחילו להתנסות.

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?