איך מכינים בתנור סלמון עסיסי?

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

להכין סלמון בתנור כל אחד יכול, אבל השאלה היא איך להגיע לביס המושלם? ביס כזה שיש בו את הפריכות מצד אחד ואת העסיסיות מהצד השני. העסיסיות משתלבת עם המרינדה הנהדרת ויוצרת חגיגת טעמים בפה. כדי להגיע לתוצאה הרצויה ערכנו אין ספור ניסיונות וגיבשנו את כל הטיפים לסלמון עסיסי ונהדר בתנור וכמובן, גם הצעות למתכונים.

תהיו נדיבים במרינדה

בחירת מרינדה למנה בתנור היא אחת הבחירות הקריטיות ביותר להצלחת המנה. ישנן שלל אופציות תיבול נהדרות שאותן תבחרו לפי טעמכם האישי. הטיפ שלנו הוא להיות נדיבים גם בתיבול, זכרו כי מדובר במבנה שתיכנס לתנור והיו נדיבים גם במשך הזמן בו שוהה הדג ברוטב. פרק הזמן הראשוני קובע את מידת הטעמים ותורם לעסיסיות. ניתן להכין גם רטבים סמיכים ועשירים מבוססי ירקות ולהכניסם לתנור יחד עם הדג. רוטב שקשוקה הוא אופציה נהדרת לתיבול דומיננטי ופיקנטי.

שיטת השרייה מוצלחת

זכרו את המשוואה, זמן השרייה ארוך יותר אומר שיהיו טעמים חזקים ומרקם עסיסי יותר. מומלץ לתת לדג לשהות כשעה בתוך הרוטב. לאחר מכן הוציאו את הדגים והניחו אותם כשעה במקרר לפני הכניסה לתנור.

למדו את התנור שלכם

עם כל הכבוד למתכונים שקוראים באינטרנט, בישול מצריך ניסוי וטעייה. כדי להגיע למרקם החלומי, אל תסתפקו רק בקריאה במתכון. למדו את התנור שלכם כדי לעלות על הנוסחה המדויקת של מעלות ומשך זמן. הטיפ שלנו הוא תמיד לכוון את הטיימר לחמש דקות לפני הזמן המצוין במתכון כדי לבדוק את המרקם.

שדרגו את חומרי הגלם

זה אולי נשמע כמו פתיח לפרק ממאסטר שף, אך למעשה לבחירת חומרי הגלם ישנה חשיבות קריטית ביצירת הביס המושלם. הבחירה בנתח טרי מבטיחה כי תרגישו טעמים עסיסיים ורעננים, אין ספק שזהו אחד השדרוגים במנת סלמון בתנור קלסית.

היזהרו מטמפרטורה נמוכה

בשונה מדגים אחרים, הסלמון עשוי להתייבש מהר מכפי שמקובל לחשוב. היזהרו מחימום לזמן ממושך, אפילו אם מדובר בטמפרטורה נמוכה, מכיוון וזה בדיוק מה שמייבש את הדג במהירות.

אל תכסו את התבנית

בין אם אתם אופים בתבנית בעלת מכסה ובין אם לא, הקפידו שלא לכסות במקרה של סלמון כדי לא להגיע למרקם צמיגי. בתבנית ללא כיסוי זמן האפייה המקובל הוא בין 18–20 דקות.

בדקו מראש האם יש עצמות

אחד הרגעים המבאסים הוא הרגע שבו הדג הטעים מהתנור מגיע אלינו ונראה נקי מעצמות, אך עם הביס הן מתגלות. הקפידו לפני הכניסה לתנור להעביר אצבע על הדג ולבצע בדיקה חוזרת האם יש בו עצמות.

איך לבחור את התיבול האולטימטיבי?

בחירת התיבול המוצלחת ביותר קשורה כמובן לטעמכם האישי. אופציות רבות מחמיאות לדג, הינה כמה הצעות כאלו. כעת, כל שנותר לכם הוא לבחור באיזה טעמים מתחשק לכם היום ולהשתמש בכל הטיפים החדשים בדרך לביס המושלם.

האסייתי: דג בתנור במרינדת טעמי סויה, טריאקי, ג'ינג'ר ובצל ירוק. חובבי החריף ייהנו כאן מתוספת של צ'ילי יבש.

הקלסי: לגרסה הקלסית תצטרכו רק שמן זית, פלפל שחור, מלח ולימון, מרחו הכול בנדיבות על הדג לפחות רבע שעה לפני הכניסה לתנור.

המתקתק: טעמי הסלמון משתלבים נהדר עם טעמי פירות הדר. מרינדה המבוססת על מירין ותפוזים יכולה להיות אופציה למנה עסיסית ומתוחכמת.

לארוחת ילדים: אם מתחשק לכם להכין ארוחה שילדים ומבוגרים ישתגעו ממנה מרינדת חרדל דיז'ון ודבש יוצרת טעמים חזקים ומרקם פריך שמזכיר מעט חטיף שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול.

הבריאותי: אם בא לכם להפוך את הארוחה לארוחת בריאות, שלבו את כל עשבי התיבול יחד בבלנדר עם שום ושמן זית איכותי ותיהנו מארוחה מזינה וסיבים תזונתיים.

הקראנצ'י: צפו בנדיבות את הדג משני צדדיו האגוזים כתושים. ליצירת מנה עם טעמים עמוקים וצבעים משגעים תוכלו לבחור בציפוי פיסטוק. ניתן כמובן לשלב מספר סוגי אגוזים באותה המנה. במתכון זה שימו לב כי לפני שלב הציפוי יש לטפל בדג כראוי ולהשתמש במרינדה כדי לשמור על המרקם העסיסי מתחת לציפוי.

להשלמת הארוחה

עכשיו כשיש לכם את הטיפים לדג המושלם אפשר לעבור לבחירת התוספות שיחמיאו לו כדי שכל הארוחה תהיה נפלאה. מובן כי ניתן לבחור בכל תוספת אהובה, זכרו שדג סלמון אוהב תפוחי אדמה, שעועית ירוקה ואספרגוס, במגוון דרכי הכנה שונות.

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?